Co sprawia że Klienci chętniej decydują się na zakup w Twoim sklepie?
W sklepie tradycyjnym o wystrój oraz atmosferę zakupową dba merchandisingner - sposób oświetlenia, ułożenie towaru na półkach, dostępność informacji o produkcie, odpowiedni zapach czy nawet stylowa muzyka - to wszystko po to by dotrzeć do emocji klienta i przekonać do zakupu. Czy sklep tradycyjny aż tak bardzo różni się od sklepu internetowego? tak - są ogromne różnice, to jednak cel pozostaje taki sam - przekonać klienta do zakupu.
Budowanie sklepowej atmosfery sprzyjającej zakupom
Klient podejmując ważną decyzję pod czas zakupu w sklepie internetowym, kierują się przede wszystkim obserwacją. Jak zatem sprawić, aby Klient czuł się dobrze w Twoim sklepie? Klienci serfują po wielu sklepach internetowych, mają też swoje przyzwyczajenia - niektóre użyteczne elementy takie jak hierarchiczny podziała produktów i usług na kategorię, wyszukiwarka produktów, regulamin wraz polityką prywatności, koszyk zakupowy - te elementy powinny być tak rozmieszczone, aby w sposób intuicyjny zostały odnalezione w gąszczu wielu informacji prezentowanych na stronie.
Prawidłowy układ strony internetowej oraz prezentacji oferty, ma ogromne znaczenie - Postaw się w miejscu Klienta, jeśli masz zbyt dużo informacji na raz lub nie możesz zaleźć to czego szukasz od razu, zaczynasz się irytować i męczyć, co budzi negatywne emocje i po chwili opuszczasz mało przyjazna stronę i przechodzisz do konkurencji. Tak to wydaje się oczywiste - a jak często obserwuję mało user friendly sklepy internetowe, z których już po chwili chcę wyjść? Patrz zawsze na Swój sklep tak jak to Ty dokonujesz zakupu - jeśli wydaje Ci się, że jesteś osobą mało obiektywną, zapytaj sowich znajomych - wtedy dostaniesz konstruktywną ocenę.
Usability - jasny i zrozumiały
Termin ten dość często pojawia się w opinii - określa użyteczność danego rozwiązania zgodnie z oczekiwaniami, w tym przypadku Twoich klientów. Intuicyjność danego rozwiązania, sprawi że klient nie będzie zbyt długo myślał nad podjęciem decyzji tylko dla tego, że istnieje mnogość różnych wariantów. Proces kierowania ofertą zakupową powinien być swoistego rodzaju kreatorem decyzji zakupowej Twojego klienta, gdzie na każdym etapie, dostarczana jest optymalna ilość informacji, co sprawi że sam zakup będzie czystą przyjemnością. Jest to jeden za najważniejszych aspektów sprzedaży w sklepie internetowym, o który warto zadbać od samego początku działania Twojego sklepu. Elementy wpływające na użyteczność sklepu internetowego to m.in.: wygląd - prosty, czytelny nie posiadający nadmiarowych elementów, okruszki (z ang breadcrumbs) - określają położenie użytkownika podczas przeglądania oferty, tym samym umożliwia łatwe cofnięcie się do wyższej kategorii, prawidłowo dobrana czcionka, prawidłowy kontrast kolorystyczny, dobrze skonstruowane menu, czytelne etykiety oraz zrozumiały przekaz zakupowy, wyszukiwarka produktów. To tylko niektóre z istotnych elementów, mających wpływ na użyteczność sklepu internetowego, tym samym wpływ na decyzje zakupowe Twojego Klienta - to one decydują o wielkości przychodów i realnym zysku ze sprzedaży.