Czy wiesz jakie podstawowe funkcje powinien posiadać sklep internetowy?
-
Strona główna
Strona główna jest jedną z najważniejszych stron każdego serwisu internetowego. Prowadzone wszelkie kampanie marketingowe zwykle kierują właśnie na pierwszą stronę - to ona właśnie stanowi wizytówkę firmy, to za jej sprawę najczęściej podejmowane są dalsze decyzje zakupowe. Klienci przeglądają wiele różnych ofert sklepów internetowych, tym samym są przyzwyczajeni do pewnych stałych i podstawowych funkcjonalności takich jak: nagłówek z logotypem promujący markę sklepu jako znak rozpoznawalny, wyszukiwarkę produktów,logicznie poukładane kategorie produktów, produkty promowane, koszyk oraz stopkę strony
-
Prezentacja oferty, czyli katalog produktów
Katalog produktów lub usług z podziałem na kategorię oraz producentów, wsparty wyszukiwarką, w sposób przejrzysty zaprezentuję pełną gamę usług jak również pozwoli na łatwe wyszukanie z bogatej oferty, interesujących produktów lub usług przez klienta. To właściwe i wizualne przedstawienie oferty decyduje o podjęciu zakupu, dlatego jest to jeden z najbardziej istotnych czynników wpływających na SUKCESS. Strona produktu zawiera co najmniej możliwość dodania produktu do koszyka, zdjęcia(więcej niż jedno zdjęcie) oraz opis produktu.
-
Koszyk zamówionych produktów lub usług
Wizyta w sklepie tradycyjnym wiąże się z wrzucaniem produktów do koszyka dopóki jego waga umożliwia nam przenosić koszyk lub w przypadku wózka przesuwanie go, zawsze jednak w kierunku kasy. W sklepie internetowym ten problem nie występuję bowiem co do wielkości zakupów nie ma ograniczeń - to jednak sam koszyk, choć wirtualny również spełnia podobną funkcję jak i tradycyjny. W dowolnym momencie przeglądania oferty sklepu internetowego, produkty dodawane są do koszyka. Gdy klient dodał już cały asortyment którym był zainteresowany wywołuje funkcje podsumowania koszyka, po czym następują prezentacja wszystkich produktów które zostały wybrane oraz podsumowanie wartości. Po akceptacji - kreator prowadzi do zawarcia transakcji potwierdzonej złożeniem zamówienia
-
Zamówienie - potwierdzenie zawarcia transakcji
Kreator w sposób intuicyjny, przeprowadza klienta przez kolejne kroki w którym konieczne jest wskazanie adresu dostawy, formy płatności oraz sposobu dostawy aż do zawarcia transakcji potwierdzonej zamówieniem. Złożone zamówienie jest przedstawione w formie graficznej na ekranie użytkownika oraz automatycznie wysłane w formie elektronicznej na wskazany przez klienta adres.
-
Konto klienta - system rejestracji
Intuicyjny proces rejestracji, przeprowadza klienta przez poszczególne kroki rejestracyjne. Posiadanie konta, umożliwia dostęp do historii zamówionych produktów lub usług, przyspiesza proces dokonywania kolejnych zakupów, definiowanie i modyfikowanie danych adresowych jak również organizowanie wielu akcji promocyjnych zachęcających do zakupu.
-
Dostęp administracyjny - zarządzanie sklepem
Dostęp do zaplecza sklepu jest autoryzowany hasłem z dedykowanym kontem sprzedawcy, tylko dla osób zarządzających ofertą oraz sklepem internetowym. Liczba kont sprzedawcy jest nieograniczona a dostęp do poszczególnych modułów, sterowany jest za pomocą poziomów uprawnień, nadawanych przez administratora. Budowanie hierarchii produktów i usług oraz opisywanie oferty, możliwe jest dzięki wbudowanym edytorom tekstu nie różniącą się niczym od pracy w zwykłym pakiecie biurowym